Dobre zgodbe se pišejo z nalivnim peresom

  • 27.9.2016
  • Luka Debevec

Sodobno življenje potrebuje temu prilagojene prostore, kar pa pomeni, da moramo k oblikovanju  volumnov pristopiti premišljeno. Ker večini izmed nas na tem področju primanjkuje znanja ali pa sredstev, si za to delo le redko priskrbimo pomoč strokovnjakov, zaradi tega pa se velikokrat zadovoljimo z rešitvami, ki niso optimalne. O filozofiji oblikovanja prostorov in vlogi sedežne garniture v njih smo se pogovarjali s Petro Zupančič, oblikovalko interierja.


1.    Ukvarjate se z oblikovanjem prostorov. Kaj vas pri tem najbolj navdušuje in kje iščete izzive?
V oblikovanju interierja sem že približno 12 let in vedno znova sem kot otrok na božično jutro, ko na dan montaže vidim izvedeno opremo, ki sem jo izrisala posebej za stranko. Oblikovanje interierja je zame način življenja in navdušena sem v vseh procesih tekom snovanja posameznega projekta, od idejnega projekta, usklajevanji z mizarji in drugimi podizvajalci ter vodenjem projekta na terenu do končne izvedbe...izzive iščem v globini strankinega karakterja. Izredno pomembno mi je namreč, da začutim stranko, da jo spoznam, dojamem njen način življenja, njene želje in potrebe. Bolj kot sm na tem delu temeljita, lažji je projekt in jaz napolnjena z novo energijo, ker je stranka na koncu zadovoljna.
2.    Kje posamezniki brez strokovnega znanja pri oblikovanju prostorov naredimo največ napak? Katere so tri stvari na katere moramo biti pri oblikovanju prostorov še posebej pozorni?
Rekla bi, da je največkrat problem v tem, da se projekta ne lotijo sistematično in po vrsti, kot si faze praviloma sledijo. Pri izvedbi opreme pomeri je potrebno veliko več kot le ideja, potrebno je razmisliti o uporabnosti, skladnosti...še prej pa je treba končnemu izdelku prilagoditi instalacije, če je to potrebno, uskladiti vse izvajalce in potem to speljat še na terenu. Projekt zahteva celosten pristop, sploh če si želimo celostno rešitev.
3 stvari:
-ideja naj zaobjema vse prostore celostno, kot radi rečemo "rdeča nit" projekta
-vsak prostor ima glede na uporabo svoje zahteve in jih je potrebno razdelati (svetloba, zadosten prostor za gibanje, uporabljeni materiali,....)
-priporočam izvedbo terminskega plana, ki zajame vsa predvidena (in tudi potencialna nepredvidena) dela, za lažjo orientacijo, tako izvedbeno-obseg dela, časovno, kot tudi finančno.



3.    Kakšno vlogo po vašem mnenju v prostoru igra sedežna garnitura in druga sedišča?
Sedežna garnitura kliče po sprostitvi, ob zaključku delovnega dne prinese tiste trenutke, ki so samo naši, rezervirani za družino, partnerja....branje knjige ali gledanje filmov...lahko je središče dnevnega prostora, lahko "navidezno ločuje" s svojo postavitvijo še kakšen prostor ali pa je preprosto postavljena nekje ob steno in usmerja pogled ven v naravo, v smeri televizije in kamina...še najbolje, če lahko ujame pogled na vse troje.
4.    Nekoč ste dejali, da so vaša največja obsedenost čevlji  in da pri nakupu zimskega plašča ne varčujete. Bi sem morali pri izbiri sedežne garniture držati istih načel: izbirati in plačati za kvaliteto in obenem slediti tistim, kar nas resnično navduši?
Absolutno. En dober kos, ki ima zaradi kvalitete svojo ceno, vedno odtehta ceneno verzijo, ki nam na kratek rok lahko povzroči nevšečnosti. Pa naj si gre za oblačilo, pohištvo, sedežno garnituro, čevlje, hrano....




5.    V enem izmed intervjujev na temo mode ste dejali, da je bolje imeti en kakovosten kos oblačila, kot pa deset povprečnih? Bi to veljalo tudi pri izbiri sedežne garniture? Sledimo trendom ali si privoščimo kvaliteto, ki bo obstojna dlje?
Preden se ozremo na trenutne trende (ki se v pohištvu vsakih nekaj let spremenijo) moramo najprej izdelati lasten stil, to je edini trend, ki bo trajal, ker bo samo naš, takšen, ki je všeč nam samim.

En kos in ta dober ter odsotnost vsega nepotrebnega je umetnost, ki se je ne da zlahka doseči.

V nekem obdobju življenja radi kopičimo in temu sledi obdobje praznjenja. Eno dobro nalivno pero z našimi inicialkami bo pisalo lepše zgodbe, kot 23 kemičnih svinčnikov, ki jih nikoli ne najdemo, ko jih zares potrebujemo.



6.    Pri sedežni garnituri je seveda pomembno, da upoštevamo bivanjsko kulturo posameznikov, ki jo bodo uporabljali.  Je to morda prostor kjer gostimo prijatelje ali kotiček kamor se ob večerih umaknemo  in si skupaj  ogledamo film? So v družini mali otroci ali pa je kateri izmed družinskih članov nadpovprečno visok? Na kaj vse moramo biti pozorni pri izbiri sedežne garniture?
Sedežna garnitura je, kot vse v življenju, pisana na kožo uporabniku. Družina z malimi ustvarjalno navdahnjenimi otročki bo zagotovo potrebovala povsem drugačne materiale kot bi ga zase izbral slikar, ki si želi urediti svoj atelje. Torej ne samo uporabnik, tudi prostor narekuje izbiro oblike, velikosti sedalnega dela, višine naslona, dizajn, materiale.....




7.    Ali dnevni prostor oblikujemo okoli sedežne garniture? Moramo najprej izbrati ključno sedišče ali oblikujemo preostanek prostora, nato pa izberemo sedežno garnituro, ki služi kot središčni poudarek?
Včasih je veljalo, da mora biti vse skladno, povezano, danes se to ruši, kar včasih pomeni, da je lahko sedežna povsem iz drugega filma, kot celotna zgodba prostora. Redosled izbora je odvisen od tega, kako se lotevamo projekta. Enkrat se že v idejnem projektu vse natančno določi, drugič se najprej izvede opremo in potem se najde nekaj, kar bo zaključilo dnevni prostor, tretjič pa na primer najdemo kos sedežne, v katerega se zaljubimo in potem temu sledi oblikovanje prostora.




8.    Kauch poznate, saj ste oblikovali tudi zasnovo za Talking Urban. Kje so ključne  prednosti Kaucha?
Kauch se intimno poveže z naročnikom, toliko ima možnosti pri izboru materialov, oblik, dolžin....za vsak okus se nekaj najde, ...še tako zelo zahteven naročnik se navadno hitro prepusti Luku, saj se ob pogovoru čuti njegovo tehnično znanje, moje poznavanje stranke in njenega stila pa je v tej kombinaciji nekaj, kar na koncu vedno prinese sedežno garnituro pisano na kožo stranke.




Petra Zupančič deluje znotraj ateljeja DUXA interier, kjer ustvarja prepoznavne projekte s področij oblikovanja ter projektiranja  interierja, vizualizacij, izrisov, fotografije ter ostalih področij, ki so neločljivo povezani z oblikovanjem optimalnih rešitev posameznih volumnov.
www.duxa.si

Galerija slik: